علوم کامپیوتر در مقابل مهندسی نرم افزار: کدام برنامه نویسان بهترین را می سازند؟

علوم کامپیوتر در مقابل مهندسی نرم افزار: کدام برنامه نویسان بهترین را می سازند؟

هر دو زمینه برنامه نویس می سازند ، اما دقیقاً کدام زمینه برنامه نویس برجسته می سازد؟

علم کامپیوتر در مقابل مهندسی نرم افزار. تصویری که نویسنده با Canva ایجاد کرده است.

برنامه نویس کسی است که می تواند سیستم های نرم افزاری را طراحی ، توسعه ، اشکال زدایی و نگهداری کند. بسیاری از گزینه های شغلی مرتبط با برنامه نویسی وجود دارد: توسعه برنامه های وب ، توسعه برنامه های تلفن همراه و توسعه برنامه های رومیزی. همچنین ، برخی از برنامه نویسان اغلب با ابزارها یا سرویس های توسعه دهنده کار می کنند که سایر برنامه نویسان می توانند از آنها استفاده کنند. هر کسی با یادگیری اصول برنامه نویسی و کد نویسی با یک زبان برنامه نویسی خاص می تواند برنامه نویس شود. هر برنامه نویس دارای مجموعه مهارت های منحصر به فرد و سطوح مختلف مهارت است. هر برنامه نویس در تلاش است مجموعه مهارت های خود را ارتقا دهد و در تلاش است تا برنامه نویس برجسته ای شود که می تواند مشکلات پیچیده مهندسی نرم افزار را با راه حل های بهتر حل کند.

برنامه نویسان برنامه نویسی را به روش های مختلف یاد می گیرند: از طریق دانشگاه یا کالج خود ، با برنامه های اولیه کارآموزی در شرکت های فناوری و با یادگیری با کمک منابع یادگیری آنلاین (معروف به برنامه نویسان خودآموخته). هر برنامه نویس/دانشجویی در ابتدا با یک س challengال چالش برانگیز دست و پنجه نرم می کند: آیا باید از علوم کامپیوتر یا مهندسی نرم افزار شروع کنم؟

در این داستان ، من توضیح خواهم داد که چگونه هر دو زمینه بر مهارت های برنامه نویسی شما تأثیر می گذارد. در نهایت ، من روشن خواهم کرد که برای تبدیل شدن به یک برنامه نویس بهتر ، بر کدام زمینه تمرکز کنید. این مقایسه زمانی به شما کمک می کند که برنامه نویسی اصلی خود را انتخاب کنید ، مهارت های خود را ارتقا دهید و شغل بعدی خود را در یک شرکت بزرگ فناوری بدست آورید.

اگر در علوم کامپیوتر تسلط داشته باشید چه؟ h1>

علوم کامپیوتر به مطالعه نظری و عمیق در مورد نحوه عملکرد یک کامپیوتر فیزیکی اشاره دارد. رشته علوم رایانه از زیر شاخه های مختلفی مانند ساختار داده ها ، الگوریتم ها ، شبکه های کامپیوتری ، ریاضیات گسسته ، گرافیک رایانه ای ، امنیت رایانه ، پایگاه های داده و معماری رایانه تشکیل شده است. حوزه علوم کامپیوتر پایه قوی برای مهارت های برنامه نویسی با ساختار داده ها و الگوریتم ها است. دانشمندان کامپیوتر اغلب تأکید می کنند که این ساختارها و الگوریتم های مورد مطالعه مناطق اصلی علم کامپیوتر هستند-زیرا بدون آنها چیزی به نام محاسبات وجود ندارد.

همه نوآوری های مربوط به رایانه مدرن بر اساس نظریه های علوم کامپیوتر به عنوان مثال ، بیت کوین به لطف رمزنگاری ، الگوریتم ها و مفاهیم شبکه های کامپیوتری اختراع شده است. اما ، نظریه های علوم رایانه به شما نحوه توسعه سیستم های نرم افزاری در دنیای واقعی را آموزش نمی دهد. با این وجود ، این نظریه ها به شما خواهند آموخت که برای ساختن یک سیستم نرم افزاری در دنیای واقعی به چه مفاهیم اساسی نیاز دارید. ، راه حل های بهتری برای مشکلات مهندسی ارائه دهید و به دلیل آشنایی با داخلی ، سریعاً روی هر سیستم نرم افزاری کار کنید. سرانجام ، شما ممکن است یک برنامه نویس شوید که درک می کند در داخل کامپیوتر چه می گذرد. ​​

اگر به جای مهندسی نرم افزار تسلط داشته باشید چه؟

مهندسی نرم افزار به فرایندها و شیوه هایی برای توسعه و نگهداری سیستم های نرم افزاری اشاره دارد. SDLC (چرخه عمر توسعه نرم افزار) هسته اصلی همه رویکردها و مدلهای توسعه نرم افزار است و یک متدولوژی عمومی برای ایجاد سیستمهای نرم افزاری سازمانی تعریف می کند. SDLC شامل مراحل مانند طراحی ، توسعه ، آزمایش ، استقرار و نگهداری است. مهندسی نرم افزار تعریف می کند که چگونه یک سیستم نرم افزاری خاص باید با مجموعه ای از فرایندها به خوبی ساخته شود. بنابراین ، نرم افزارحوزه مهندسی در مقایسه با حوزه علوم کامپیوتر بر بازار توسعه نرم افزار مدرن متمرکز است.

زمینه مهندسی نرم افزار با مشاغل مدرن برای تقویت فرآیندهای خود با فناوری رایانه همکاری می کند. اگر ساختار داخلی کامپیوترها را بررسی کنیم ، احتمالاً CPU ها ، واحدهای حافظه ، معماری مجموعه دستورالعمل (ISA) ، سیستم عامل ها و کتابخانه های نرم افزار را مشاهده می کنید. از سوی دیگر ، اگر ساختار داخلی نرم افزارهای تجاری مدرن را بررسی کنید ، احتمالاً کتابخانه های نرم افزاری یکپارچه (منبع باز یا اختصاصی) ، خدمات ارائه دهنده خدمات ابری و دانش حوزه کسب و کار را مشاهده می کنید.

به عنوان برنامه نویس ، در صورت تسلط بر مهندسی نرم افزار ، قادر خواهید بود کد بنویسید ، راه حل های بهتری برای مشکلات تجاری ارائه دهید و به سرعت در هر تیم توسعه نرم افزار شروع به کار کنید زیرا این روند را می دانید. سرانجام ، شما ممکن است برنامه نویس ای شوید که درک می کند در حوزه سیستم نرم افزاری فعلی شما چه اتفاقی می افتد. حرفه توسعه نرم افزار من نمی خواهم بگویم که هر دو زمینه بهترین برنامه نویسان هستند زیرا هر دو زمینه مزایا و معایب متفاوتی دارند. بیایید تعریف کنیم که بهترین عبارت برنامه نویس چیست. یک برنامه نویس بهتر می تواند کد بهینه کمتر مستعد خطا بنویسد ، به سرعت اشکالات سیستم های نرم افزاری را پیدا کند ، راه حل های بهتری را برای مشکلات مهندسی پیاده سازی کند و با هر سیستم نرم افزاری به سرعت شروع به کار کند. همچنین یک برنامه نویس بهتر به لایه داخلی سیستم های نرم افزاری علاقه مند است.

در واقع برنامه نویسان باید اصول علوم رایانه را بشناسند تا راه حل های بهتری ارائه دهند و کد بهینه سازی شده کمتر خطا بنویسند. پزشکان قبل از معرفی راه حل های بیماری ، با ساختار و ارتباط بدن انسان آشنا می شوند. به طور مشابه ، قبل از کار بر روی برنامه های رایانه ها ، باید بدانید در داخل آن چه می گذرد. ​​

امروزه اکثر دانشگاه ها رشته های مهندسی نرم افزار و علوم کامپیوتر را ارائه می دهند. همچنین ، مطالب آموزشی بیشماری آنلاین برای یادگیری هر دو زمینه وجود دارد. متأسفانه ، اکثر مبتدیان مهندسی نرم افزار را بدون توجه به نظریه های علوم کامپیوتر شروع می کنند. علوم کامپیوتر پایه و اساس ثابتی را بر فرایند توسعه مهارت برنامه نویس قرار می دهد و این بنیان راز پشت هر برنامه نویس برجسته است.

نتیجه گیری

توسعه نرم افزارهای مدرن در مقایسه با نرم افزارهای اولیه بسیار متفاوت است. رویکردهای توسعه در حال حاضر تقریباً تمام سیستم های نرم افزاری بر اساس چارچوب های نرم افزاری به دلیل ارائه سریع ویژگی ساخته شده اند. به عنوان مثال ، چارچوب Electron تقریباً از همه برنامه های رومیزی چند پلتفرمی پشتیبانی می کند. همچنین ، Flutter و React Native برای برنده شدن در زمینه توسعه برنامه تلفن همراه با یکدیگر رقابت می کنند. بنابراین ، سطح تجربه این چارچوب ها ممکن است ویژگی های یک برنامه نویس خاص را امروزه مشخص کند. با توجه به این سناریو ، بسیاری از برنامه نویسان اشاره می کنند که آنها حتی از نظریه علوم رایانه در زندگی روزمره خود استفاده نمی کنند. سیستم های نرم افزاری از سوی دیگر ، مهندسی نرم افزار یک ذهنیت فرآیند محور ایجاد می کند تا در بازار توسعه نرم افزار مدرن قرار گیرد. این امر بر مهارت های برنامه نویس تأثیر بسزایی می گذارد. ممکن است شما برای هر قطعه کدی که می نویسید تجزیه و تحلیل مجانبی انجام ندهید ، اما برنامه نویسان را تربیت می کند تا کد بهتری بنویسند.دانش اول برای فیلتر کردن بهترین برنامه نویسان است.

رشته مهندسی نرم افزار بد نیست و هنوز برنامه نویسان خوبی تولید می کند. اما ، علوم کامپیوتر باید اولین قدم برای هر برنامه نویس باشد. آنها می توانند مفاهیم مهندسی نرم افزار را در طول حرفه خود بیاموزند. اگر هنوز احساس می کنید که مهندسی نرم افزار باید اولین قدم باشد ، بررسی کنید که چرا زبان برنامه نویسی C هنوز مهم است ، حتی اگر همه می گویند منسوخ شده است.

چرا هر توسعه دهنده ای باید برنامه نویسی با C را شروع کند می توانید برنامه نویسی را با هر زبانی شروع کنید - اما شروع با C مزایای بیشتری دارد! betterprogramming.pub
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد